دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سوپرجام| پرسپولیس آماده هت تریک برابر فولاد/ امید نکونام به نخستین پیروزی بر گل‌محمدی

پرسپولیس و فولاد خوزستان برای سومین مرتبه در این فصل با یکدیگر دیدار می‌کنند و این بار هدف هر دو تیم فتح سوپرجام است.
کد خبر : 639948
دیدار تیم های پرسپولیس و فولاد خورستان



به گزارش گروه ورزش خبرگزاری آنا، سوپرجام فوتبال ایران با تأخیر نزدیک به ۶ ماه ساعت ۱۷:۱۵ امروز در ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان برگزار می‌شود و پرسپولیس و فولاد خوزستان در قامت فاتحان لیگ برتر و جام حذفی فصل گذشته به مصاف یکدیگر می‌روند تا جامی را به ویترین افتخارات خود اضافه کنند.


سرخپوشان پایتخت در رقابت‌های این فصل همچون گذشته مدعی قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران هستند و هدفی جز ششمین قهرمانی متوالی ندارند. آنها در این مسابقه به دنبال پنجمین قهرمانی متوالی در سوپرجام هستند. تنها تیم‌های صبا باتری و ذوب‌آهن یک بار به این جام دست یافته‌اند و شاگردان یحیی گل‌محمدی به دنبال آن هستند تا تعداد جام‌های تیمشان را دست‌نیافتنی‌تر از گذشته کنند. در سمت مقابل سرخپوشان خوزستان به‌رغم بازگشت جواد نکونام از نوسان خارج نشدند و در میانه‌های جدول رده‌بندی ایستاده‌اند. آنها برخلاف حریف امروزشان از گردونه رقابت‌های جام حذفی کنار رفته‌اند و اگر نتوانند دومین حضورشان در سوپرجام را منجر به فتح جام قهرمانی نکنند تنها امیدشان کسب سهمیه آسیایی در لیگ برتر خواهد بود.


پرسپولیس پس از آخرین دیدار رسمی‌اش که موفق شد فولاد را در ورزشگاه آزادی مغلوب کند با استعفای یحیی گل‌محمدی چند روزی اسیر حواشی شد و حتی دو روز هم تمرین نکرد. سرمربی سرخپوشان با وجود آنکه بخش کوچکی از شروط مورد نظرش اجرایی شد اما به تیمش بازگشته و در روزهای اخیر تمرینات همچون گذشته برگزار شده است. هر چند میلاد سرلک، عیسی آل کثیر، سیامک نعمتی و احسان پهلوان قادر به همراهی سرخپوشان تهران نیستند اما گل‌محمدی که همواره عادت داشته در غیاب چند مهره تیمش را به میدان بفرستد در این بازی هم ترک عادت نمی‌کند و بدون برخی از بازیکنانش برای کسب پیروزی گام بر خواهد داشت. احمد گوهری تنها خرید پرسپولیس در نقل و انتقالات بوده و با توجه به بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی سرخپوشان پس از شکایت علیرضا بیرانوند هنوز بازیکن دیگری به جمع شاگردان گل‌محمدی اضافه نشده و تنها گوهری به جای بوژیدار رادوشویچ که در میانه‌های نیم‌فصل جدا شد، می‌تواند خیال کادر فنی را از بابت گلر ذخیره آسوده کند.




بیشتر بخوانید:





فولاد خوزستان در نقل و انتقالات نیم‌فصل صالح حردانی را به استقلال دادند اما این بازیکن ملی‌پوش تنها جدا شده تیم جواد نکونام است و در مقابل آرش رضاوند، عارف آقاسی، محمدرضا خلعتبری، علیرضا کوشکی و شهاب گردان به جمع سرخپوشان اهواز اضافه شده‌اند. نکونام در تمامی پست‌ها بازیکن جذب کرده و دیگر بهانه‌ای درباره کمبود بازیکن ندارد. او آمار خوبی در تقابل با پرسپولیس ندارد و تیمش در ۶ بازی برابر پرسپولیس ۵ شکست و یک تساوی داشته است. بنابراین انتظار آنکه در مصاف هفتم بتواند اتفاق بزرگی را رقم بزند بسیار کم است. البته نکونام برای آنکه نگاه‌ها را به خود تغییر دهد با نگرشی متفاوت شاگردانش را به زمین می‌فرستد و اگرچه نفرات خوبی را از استقلال، سپاهان، ذوب‌آهن و پیکان جذب کرده ولی در میان آنها تنها گردان و آقاسی که سابق بر این در تیمش بازی کرده‌اند با شرایط مدنظر وی آشنا هستند.


پرسپولیس و فولاد تا به امروز ۴۷ دیدار برابر یکدیگر برگزار کرده‌اند و سهم سرخپوشان پایتخت ۲۵ پیروزی بوده، ۱۲ مرتبه مصاف دو تیم با تساوی تمام شده و ۱۰ بازی با برتری سرخپوشان خوزستان به پایان رسیده است. هر دو تقابل دو تیم در این فصل از لیگ برتر با برتری پرسپولیس به پایان رسیده و بدون تردید فولاد به دنبال پیروزی در آخرین مصاف این فصل است و اگر ناکام بماند، پرخپوشان پایتخت در برتری مقبل حریف خوزستانی هت تریک خواهند کرد.


انتهای پیام/۴۰۴۸/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته